Velkommen

Velkommen til Morbærstiens børnehave

Vi hører til i en lille hyggelig børnehave centralt placeret i Rønne by. Vi har en stor udegrund rundt om os, pakket godt ind i gamle træer og buske. Der er nem adgang til børnehaven på cykel eller i bil og vi har et nærmiljø som både giver os mulighed for at komme til strand, skov, by og søer.

Børnehave er normeret til 48 børn, fordelt på to stuer, Mariehønestuen og Sommerfuglestuen. Vi er i huset seks faste medarbejder, og en faglig pædagogisk leder. Derudover har vi tilknyttet vikarer og studerende/praktikanter Vi ser det tætte samarbejde i huset og kendskabet til alle børn og forældre, som en styrke hos os. Vi mener at netop dette er med til at skabe tryghed og nærvær i kontakten til både børn og deres familier.

Morbærstiens værdigrundlag

Morbærstiens børnehave ønsker at skabe en tryg og oplevelsesrig hverdag, hvor både det enkelte barn og fællesskabet er i centrum. Vi ønsker at udvikle børnene socialt, følelsesmæssigt, intellektuelt, sprogligt, motorisk og kreativt. Vores hverdag er derfor bygget op omkring nogle rammer det understøtter det gode børneliv for alle.

Det betyder at:

• Vi vægter et godt samarbejde med jer forældre, da det er jeres barn og den viden I har om netop jeres barn, der har stor betydning for os

• Vi ser og anerkender jeres barn og er opmærksomme på de forskellige behov barnet har

• Vi vægter tryghed og omsorg højt i vores arbejde

• Vi arbejder målrettet for at skabe de bedst tænkelige rammer for udvikling og trivsel

• Vi respekterer børns forskelligheder og inkluderer dette i vores pædagogiske arbejde

• Vi giver børnene opgaver, som de har mulighed for at løse, og vi stiller krav, når de er motiverede

• Vi vægter kammeratskaber børnene i mellem og hjælper børnene med at lære at løse konflikter og udvikle deres evne til at indgå i fællesskabet

• Vi tilrettelægger en hverdag der både indeholder leg og planlagte aktiviteter

• Vi giver børnene tid til at lege, bruge kroppen og hvile sig når der er behov

• Vi inddrager børnene i valg af aktiviteter, og tager udgangspunkt i deres interesser og perspektiver

DET SKAL VÆRE SJOVT AT GÅ I MORBÆRSTIENS BØRNEHAVE